Medlemsmøte 5.12.2023

Publisert av Bengt Haugnæss den 11.12.23.
Lærerikt og trivelig medlemsmøte en kald desemberkveld 🌲. Før møtet begynte hadde vi besøk av Emil og Hermine, to av elevene på 7. klassetrinn ved Østgård skole. De demonstrerte noe av det klassen hadde bygget til Oslofinalen i First Lego League. Godt samarbeid og mye jobbing førte til 11. plass av 26 lag! Det er første gang noen fra Nes har deltatt, og Dag fortalte senere i møtet om jobben som er gjort, og mulighetene videre.

«Lokalt prosjekt»-komiteen sto for årets gaveutdeling her representert ved Fau Årnes skole, Nes skolekorps og Fau Auli barnehage som alle har konkrete prosjekter som pengene skal brukes til. I tillegg er det inngått et samarbeid med Nes idrettsråd hvor LC Årnes bidrar med kr 63.000.
Hroar Thorsen, generalsekretær i Lions Norge, hadde tatt turen til Dragsjøhytta: «Hvor er Lions om 5 år»? Han repeterte litt historie for oss, hva vi som lions kan være stolte av, og gode tips for å rekruttere medlemmer. Flott kveld!